czwartek, 5 marca 2009

Nowee media trafiają pod strzechy i do najdalszych zakątków naszego kraju. Coraz bardziej rozwijają się technologie operatorów telefonii komórkowej. Obecnie weszliśmy w czasy mobilnego internetu, telefony stały się serwerami a laptopy podstawowym narzędziem pracy. Obecnie chcąc rozwijać swoją wiedzę najpierw będzie trzeba opanować właśnie te narzędzia pracy. Następnie można poznawać cały świat. Tylko co wybrać, jak wyselekcjonować, co się przyda w życiu, a co pominąć, na co nie tracić czasu? Może pomoc w odpowiedzi na te pytania to wyzwanie dla „pedagogów”.

Dołączam schemat sieci medialnej z wykorzystaniem internetu. Wydaje się, że ma nieograniczone możliwości. Problemem może być tylko przepustowość danych.


1 komentarz:

  1. Szczerze mówiąc, analiza sprawy na razie przysporzyła mnie jedynie o ból głowy - aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że jeśli nie zgłębimy tego tematu ciężko będzie znaleźć wspólną płaszczyznę rozmów z dziećmi. Zaczynam doświadczać tego już teraz w swoim otoczeniu - 11letnia siostrzenica zalewa mnie milionami pytań dotyczącymi informacji zasięganych z internetu i programów telewizyjnych. Nawet w tak - wydawałoby się - błahych sytuacjach, pojawia się zakłopotanie. Jak wiemy brakiem wiedzy nie zaskarbimy sobie zaufania i szacunku ze strony dzieci. Rysuje się w ten sposób problem, który dotyczy coraz większego grona nauczycieli i wychowawców....

    OdpowiedzUsuń